Новий Порядок фінансування страхових виплат від ФСС
З 01.10.2018 набере чинності новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування
Відповідно втратить чинність Порядок, затверджений постановою ФСС з ТВП від 22.12.2010 №26.
Новий Порядок визначає механізм та умови фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соцстраху:
- матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, передбаченого ст. 20 Закону №1105 за такими видами:
- допомога з тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);
- допомога по вагітності та пологах;
- допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).
- виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом четвертим частини третьої ст. 42 Закону №1105, за такими видами:
- допомога з тимчасової непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
- виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
- відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.
Форму заяви-розрахунку для отримання фінансування від ФСС з 01.10.2018 слід подавати за новою, єдиною для всіх страхових випадків формою в паперовому вигляді (особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення) або в електронному зі застосуванням ЕЦП.
Також з 01.10.2018 буде впроваджено систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат працівникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції ФСС повідомлення, в один із способів:
- в електронному вигляді з використанням ЕЦП;
- листом з повідомленням;
- безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.
Повідомлення має бути надіслане страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат.
У разі відсутності такої інформації протягом 3-ох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть перевірку щодо використання страхувальником коштів ФСС. Якщо сума отриманих коштів буде перевищувати фактичні витрати на їх проведення, невикористані кошти протягом 3-ох робочих днів мають бути повернені страхувальником на рахунок робочого органу виконавчої дирекції ФСС або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надіслано пояснення причин такого повернення.
Якщо ж страхувальником виявлено помилки при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти мають бути повернені ним до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення. При цьому одночасно слід надіслати обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.
Постанова ФСС від 19.07.2018 №12 про затвердження «Порядоку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України»