НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР "ШКОЛА УСПІШНОГО БІЗНЕСУ"
ЗАПРОШУЄ з 30 березня по 12 травня 2021 року
на вебінари з підвищення кваліфікації
Школа практики фінансового директора
Школа фінансового директора - це комплексна програма з 12 онлайн-занять по 2,5 години (більше 30 годин), в рамках якої ви дізнаєтеся все: від впровадження управлінського обліку та бюджетування до аналізу діяльності компанії, управління та мотивації співробітників.
Лектори :
Немировський Ігор
Керуючий партнер тренінгової та консалтингової компанії «Логолекс».
Спеціалізація: Стратегія. Підвищення ефективності і прибутковості бізнесу. Системний бізнес.
Старожукова Інна
Тренер-ПРАКТИК по розробці і впровадженню систем управлінського обліку і звітності (в ERP, 1с), бюджетування, оцінки результатів діяльності компанії за ключовими показниками ефективності, а також системи оплати праці за результатом KPI-мотивації.
ТРЕНІНГ для :
- Фінансові директори - щоб отримати комплексне бачення своєї роботи, розібратися в найбільш ефективних і точних способах здійснення управлінського обліку.
- Головні бухгалтери, які виконують функцію фінансового директора, - для більш глибокого розуміння стратегічних фінансових питань, підвищення кваліфікації.
- Власники малого і середнього бізнесу - для впровадження ефективної системи управлінського обліку, розуміння фінансових показників власної компанії, контролю та мотивації співробітників.
- Фінансові аналітики - щоб отримати практичні інструменти для підвищення точності та результативності своєї роботи.
Школа практики фінансового директора
12 днів/модулів=30 годин :
- 30 березня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 31 березня (середа, 18:30 - 21:00)
- 6 квітня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 7 квітня (середа, 18:30 - 21:00)
- 13 квітня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 14 квітня (середа, 18:30 - 21:00)
- 20 квітня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 21 квітня (середа, 18:30 - 21:00)
- 27 квітня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 28 квітня (середа, 18:30 - 21:00)
- 11 травня (вівторок, 18:30 - 21:00)
- 12 травня (середа, 18:30 - 21:00)
ПРОГРАМА ШКОЛИ:
Заняття 1, 2. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ. ОСНОВНІ ФІНАНСОВІ КОЕФІЦІЄНТИ
Модуль розглядається на кейсах компаній з дистрибуції, виробництва, послуг
1. Рентабельність капіталу. Піраміда DuPont і рентабельність власного капіталу (ROE)
2. Рентабельність діяльності (продажів), 7 рівнів прибутку. Визначення прибутку: валовий, EBITDA, операційний, EBIT і чистого прибутку
3. Ділова активність: оборотність активів, управління запасами, дебіторською / кредиторською заборгованостями
4. Рентабельність активів (ROA)
5. Операційний цикл і показники оборотності
6. Аналіз фінансової стійкості, кредитоспроможності, ліквідності
7. Золоте правило економіки
8. Прибуток проти готівки. Різниця між потоком готівки і прибутком. Як зрозуміти де осів прибуток, чому у компанії дефіцит грошей, як знизити дефіцит грошей. Як гроші переміщаються в межах бізнесу.
9. Фінансова стійкість і ліквідність
Заняття 3, 4. ЯК СТВОРИТИ СИСТЕМУ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
Модуль розглядається на прикладах документів: облікова політика, довідників
1. Яка інформація повинна бути в управлінському обліку , вимоги до неї зацікавлених осіб: Ген. директора, ТОП менеджменту, мідл - менеджменту
- · Блок 1. Інформація по KPI бізнесу, компанії / бізнес-напрямків. ; головних KPI успіху
- · Блок 2. Інформація по KPI транспортування
- · Блок 3. Інформація по KPI роботи складів
- · Блок 4. Інформація по KPI продажів
- · Блок 5. Інформація по KPI в закупівлях
2. Як поєднати бухгалтерський і управлінський облік . Відмінності бухгалтерського та управлінського обліків · наскільки це можливо і чи потрібно це робити · основні відмінності управлінського обліку і бухгалтерського: відмінності в розрахунку прибутку, собівартості, витрати, доходи, які відмінності в довідниках, активах і пасивах і ін. · Створення карт перенесення даних з бухгалтерського обліку на управлінський план рахунків (mapping)
3. План впровадження управлінського обліку. Визначення ключових вимог до управлінського обліку. Чек-лист вимог до управлінського обліку
4. Розробка облікової політики, що має бути прописано
· Типові господарські операції управлінського обліку
- · Консолідація інформації
- · Опис рахунків управлінського обліку
- · Корпоративна валюта
- · Метод обліку витрат: касовий, метод нарахування
- · Облік основних засобів: первісна, залишкова вартість, методи амортизації
- · Облік товарних залишків, правила формування собівартості, методи списання
- · Облік дебіторської та кредиторської заборгованості, середньозважені відстрочки
- · Облік доходів і витрат, відмінності затрат і витрат, капітальні та поточні; умовнозмінні і умовно-постійні та їх значення для аналізу прибутковості підприємства
- · Класифікація витрат за місцями виникнення, носіями витрат, центрам фінансової відповідальності
- · Облік курсових різниць
- · Норми регламентних процедур: закриття рахунків, рознесення витрат, нарахування амортизації, тощо
- · Довідники управлінського обліку
5. Кроки по впровадженню управлінського обліку
Заняття 5. ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ і ОСНОВНІ УПРАВЛІНСЬКІ ЗВІТИ і ОСНОВНІ KPI
Модуль розглядається на прикладах управлінських звітів
1. 4 варіанти побудови управлінського обліку і як вибрати програмний продукт для ведення управлінського обліку. Чек - лист вибору програмного продукту
2. Основні процеси управлінського обліку
3. З чого починати постановку управлінського обліку, 7 рівнів розвитку компанії
4. Хто повинен відповідати за організацію процесів збору, обробки і проведення операцій в обліку
- · Хто повинен відповідати за розробку форм первинних документів, терміни їх надання та відповідальних
- · Хто повинен визначати облікову політику
- · Хто повинен відповідати за облікові функції: хто і які документи повинен вносити в програму
- · Хто повинен відповідати за склад, форми і наповнення управлінських звітів.
5. Регламентація управлінського обліку: Графіки документообігу, Положення про фінансово-економічну службу, Приклади положень, Техкарт і регламентів
6. Правила управлінського обліку, про які не варто забувати
7. Кроки по впровадженню управлінського обліку
8. Управлінський Баланс - джерело інформації про інвестиції компанії і джерелах їх формування:
· Балансова рівність, Аналіз балансу - чи нічого не загубилося
- · Як отримати управлінський Баланс в програмі
9. Звіт про прибутки і збитки (ОПУ) - джерело інформації про економіку компанії:
- · Проблема визнання доходів і витрат
- · Формати звіту, Види діяльності. Витрати за видами діяльності
10. Звіт про рух грошових коштів (ОДДС) як інструмент управління грошовими потоками:
- · Аналіз ефективності управління грошовими потоками
- · Способи складання Звіту про рух грошових коштів: прямий і непрямий методи
11. Звіт за ключовими показниками ефективності для керівника або як за допомогою одного звіту оцінити результати діяльності компанії. Як перевірити коректність звітів, що Вам надаються. Взаємозв'язок трьох звітів і звіт по KPI для керівника
12. Управлінські звіти з бізнес процесів: продажу, транспортування, складування і зберігання (розглядаємо приклад)
Заняття 6, 7. Прогнозування РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЗА 10 ХВИЛИН і ПОБУДОВА ОПЕРАЦІЙНИХ БЮДЖЕТІВ
Модуль розглядається на практичному прикладі в Ексель
1. У чому різниця між прогнозами і бюджетами
2. Серйозні розмови про ефективність: Куди ми прийдемо в майбутньому році, якщо нічого не будемо змінювати.
3. Що необхідно закласти в основу прогнозів і бюджетів: обмежувальні фактори, тенденції та гіпотези, три підходи до розрахунку планів
4. 6 підходів до планування продажів
5. Прогнозування і фінансова модель в 3-х сценаріях: прибутку, робочого капіталу та розрахунок потреби в фінансуванні бізнесу
6. Як управляти фінансовим показниками:
· оборотністю активів,
· маржею,
· операційними витратами,
· кредиторкою,
· методи управління грошовими потоками
- · управління середньозваженими показниками
- · точка беззбитковості при різних значеннях продажів, маржі, витрат
- · операційний і фінансовий леверидж
- · ризики збільшення позикових коштів
7. Прогнозування на «0» основі для стартапів
8. Приклад, як вивільнити гроші з робочого капіталу
9. Вплив зниження рентабельності на можливості росту
10. Зростання цін і можливе зниження продажів
11. Зниження цін і необхідного зростання продажів
12. Побудова операційних бюджетів за 3 дні для 1 бізнес-напрямку (кейс)
· Які вихідні дані і гіпотези потрібні для формування бюджетів
· Майстер бюджет: Бюджет за прибутком, Бюджет по балансовому листу, Бюджет руху грошей, Прогноз по KPI
- · Розрахунок потреби у фінансуванні
- · Бюджет продажів з використанням індексу сезонності
· Бюджет валового прибутку і собівартості реалізації
- · Бюджет операційних витрат · Бюджет надходжень від клієнтів і дебіторської заборгованості
- · Бюджет товарних залишків та закупівель
- · Бюджет оплат постачальникам і кредиторської заборгованості
- · Бюджет оплат операційних бюджетів
- · Приклад планування товарних залишків, закупівель поставок з довгим плечем поставок
Заняття 8, 9. ОРГАНІЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО УПРАВЛІННЯ. ЯК КЕРУВАТИ ЗА ДОПОМОГОЮ БЮДЖЕТІВ
1. Ринок, тенденції та довгострокове планування
2. Як оперативно і ефективно управляти фінансовими результатами за допомогою бюджетів
3. Матриця фінансової відповідальності і Центри фінансової відповідальності (ЦФО). Хто за які показники відповідає в компанії. KPI і нормативи підрозділів
4. Приклад фінансової моделі по ЦФО як інструмент делегування фінансової відповідальності
5. Методики бюджетування. Бюджетування зверху вниз і знизу вгору. Формування директив для бюджетів: за доходами, видатками, складу, дебіторки, надходженню грошей, прибутку
6. Об'єкти бюджетування
7. Класифікатор бюджетів: Основні види бюджетів - операційні, інвестиційні та фінансові бюджети
8. Що вибрати статичний бюджет або гнучке планування
9. План впровадження бюджетного управління
10. Техніки формування бюджетів компанії підрозділів (приклад моделі в Ексель)
- · Бюджет продажів, бюджет надходжень від клієнтів, бюджет дебіторської заборгованості
- · Бюджет валового прибутку, бюджет товарних залишків, бюджет собівартості реалізації
- · Бюджет закупівель за собівартістю і закупівельної вартості, бюджет оплат постачальникам, бюджету кредиторської заборгованості
- · Бюджетування витрат на персонал, Бюджет виплат персоналу, Бюджет зобов'язань по виплатах персоналу
- · Бюджет податків на фонд оплати праці (ФОП), бюджет виплат податків, бюджет зобов'язання по податках на ФОП Бюджет преміального фонду топ-менеджерів, бюджет виплат
- · Бюджет витрат на відрядження
- · Бюджет податків, бюджету фінансової діяльності, бюджет інвестиційної діяльності
11. Бюджети підрозділів. Бюджети по ЦФО (приклади бюджетів в Ексель)
· Основні показники підрозділів. За що вони повинні відповідати. Як встановити директиви підрозділам
- · Бюджети доходостворюючих підрозділів: Бюджет відділу продажів, служби маркетингу
- · Бюджети сервісних підрозділів: Бюджет складу, транспортно-експедиційної служби, адміністративно-господарської служби, фінансової служби і бухгалтерії, бюджет ІТ, служби персоналу, управління
12. Схеми консолідації бюджетів по ЦФО в три фінансових бюджету
13. Приклад бюджетів виробництва
14. Планування і оцінка капітальних інвестицій
Заняття 10. ЯК КЕРУВАТИ ПРИБУТКОМ. ОСНОВНІ ІНСТРУМЕНТИ ФІНАНСОВОГО ДИРЕКТОРА
1. Роль фінансового директора, фінансового менеджера та фінансової служби в досягненні цілей компанії
- · Особливо важливі функції фінансової служби
- · Критерії ефективності роботи фінансової служби
- · Управління бізнесом та фінансами за ключовими показниками (KPI)
- · Основні фінансові елементи бізнесу як найважливіші «точки контролю»
2. План-фактний аналіз і факторний аналіз
3. Контроль платежів
4. Фінансова політика на час кризи
5. АВС, XYZ аналіз продуктів, матриця оборотності - маржа. скорочення витрат на закупівлі
6. АВС аналіз прибутковості клієнтів, дебіторської заборгованості
7. ВС аналіз постачальників
8. АВС аналіз виробництва
9. BSC (система збалансованих показників) і важелі управління вартістю
10. Стратегічні можливості і бар'єри зростання
11. Довгострокові бюджети
Заняття 11. ЗВ'ЯЗОК ФІНАНСОВИХ ПОКАЗНИКІВ З KPI-мотивацією
1. Як визначити, хто і за які показники відповідає, як розробити KPI- мотивацію для компанії. Відповідальність менеджерів за доходи, витрати, прибуток. Відповідальність за оптимізацію оборотного капіталу
2. Як визначити зони відповідальності у фінансовій службі і бухгалтерії
3. Які KРІ встановити в фінансово-економічній службі і бухгалтерії
4. Як виміряти ефективність фінансової служби
5. Як розрахувати потребу в штаті
6. Як мотивувати себе і свій підрозділ: рівень професійного щастя і залученості
7. Переваги та недоліки зарплатної формули «% від продажів, маржі, прибутку»
8. Переваги і недоліки бонусної системи оплати праці
9. Як перейти від оплати «% від продажів» на бонусну систему
Заняття 12. МЕНЕДЖМЕНТ: ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ
1. Бачення розвитку фінансової служби: стратегічний і операційний рівень
2. Очікування зацікавлених сторін від роботи фінансової служби
3. Обов'язки фінансового директора операційний і стратегічний рівень
4. «Захоплення влади»
5. Золотий Стандарт посади
6. Цілі фінансової служби на 2021
7. Особистий план розвитку і зони росту
8. Принципи роботи фінансового директора, які не варто порушувати
9. Компас стилів Власника бізнесу
10. Коло впливу, з ким необхідно вибудувати відносини
ВЕБІНАРИ з 30 березня по 12 травня з 18.30 до 21.00
12 днів/модулів=30 годин
РЕЄСТРАЦІЯ на навчання та докладна інформація
за телефонами : (096)210 86 20, (099)214 67 72, (063) 148 46 18
або пишіть нам : info@bbo.com.ua
Наша мета - щоб наші тренінги, навчання, курси допомогли стати нашим слухачам найкращими професіоналами.
ЗАПРОШУЄМО НА ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «ШКОЛА УСПІШНОГО БІЗНЕСУ».